jueves, 28 de octubre de 2010

Eduard - Sessió 1 i 2 (Fase 1)

Eduard - Sessió 1 (F 1)

Data: 19-10-10
Participants: Eduard, Ariadna (psicòloga) i jo.

Descripció del treball realitzat: avui, l’Eduard ha dut deures de llengua per fer, es basen en una sèrie d’activitats que giren entorn les consonants i les vocals. Així com en el cas d’en Quim, amb la psicòloga hem acordat que avui em quedaria a la taula de l’ordinador (no a la que treballen ells) per tal que no se senti incòmode. En acabar les tasques de l’escola ha escollit el joc “Qui és qui?” per jugar, tot i que li costa aprendre la norma per a descartar (si el teu dius que té ulleres, llavors baixo els personatges que no en tenen).

Mitjançant les activitats que es realitzen al centre i les que proposa l’escola de deures es pretén reforçar la seva capacitat d’atenció i les seves habilitats lingüístiques que és on mostra més dificultats.

Els recursos emprats en aquesta sessió han estat els deures de l’escola en format de fitxa i el joc de taula “Qui és qui?”.

Observacions: Ell entrava a l’aula primer, de quatre grapes, i l’Ariadna al seu darrere. Quan m’ha vist s’ha quedat molt sorprès. Ens han presentat i ell, mirant-me però sense dir-me res, s’ha dirigit cap a la seva cadira. Durant l’activitat no ha parlat gaire però ha mantingut un bon ritme de treball.


Eduard - Sessió 2 (F 1)

Data: 26-10-10
Participants: Eduard, Ariadna (psicòloga) i jo.

Descripció del treball realitzat: avui em utilitzat la pissarra dinàmica per treballar paraules d’una o dues síl·labes. Es motiva a través dels cigrons: cada pantalla suposa un cigró guanyat pel seu pot. En guanya molts i s’engresca. En acabar, ell i la psicòloga realitzen un dibuix conjunt d’una nena a la pissarra.

Els objectius són treballar la fluïdesa de la lectura.

Els recursos emprats són la pissarra dinàmica, els premis (cigrons) i la pissarra blanca. La pissarra dinàmica és un bon recurs ja que, entre les seves altres possibilitats, permet fer un joc de velocitat que sol agradar molt als infants (van desapareixent lletres o paraules i ell les ha de llegir més ràpid que l’ordinador).

Observacions: avui, en arribar, m’ha saludat i m’ha ensenyat, rialler, la baldufa que portava. Es mostra molt més comunicatiu que l’última sessió. Manté un bon nivell d’atenció durant el treball amb la pissarra. Personalment, m’anima moltíssim que es mostri més comunicatiu amb mi i que hagi perdut la vergonya que semblava tenir en un inici.

No hay comentarios:

Publicar un comentario