El títol del meu projecte és : “La intervenció psicopedagògica: fases i avaluació”
El camp d’intervenció que he escollit és l’assessorament psicopedagògic a infants i famílies. D’acord amb el temps disponible per a dur a terme aquest projecte, per una banda es realitzarà el seguiment de dos casos en profunditat i, de l’altra, es seguiran en menor freqüència altres casos per a poder copsar vivencialment problemes i maneres de fer diferents dels professionals que hi ha al centre. L’objectiu és poder relacionar els conflictes que trobem al centre amb els fonaments teòrics que s’han desenvolupat anteriorment amb els estudis, de manera que els coneixements adquirits prenguin forma a nivell pràctic. En aquests seguiments, comptaré amb el suport d’una psicòloga i d’una logopeda les quals, al seu torn, participaran plenament en el present projecte mitjançant el tractament dels casos i l’intercanvi d’opinions.
Aquest projecte, tal i com el seu títol indica, pretén fer incís en cadascuna de les fases que composen una intervenció psicopedagògica, des del moment en què es dóna a conèixer el cas i ens arriba a les postres mans, fins que arribem a una conclusió pràctica. Però paral·lelament a aquest anàlisis, vull incidir en l’autoavaluació dels professionals: com reflexionen sobre la tasca que estan duen a terme? A partir de quins indicadors decideixen modificar el seu pla de treball?
Amb tot, durant el seguiment dels casos assignats treballaré per una banda, en el coneixement i la recerca d’informació respecte els problemes dels infants i, de l’altra, en l’anàlisi del procés seguit durant l’assessorament per part del professional.
El pla de treball es divideix en tres fases ben diferenciades:
El camp d’intervenció que he escollit és l’assessorament psicopedagògic a infants i famílies. D’acord amb el temps disponible per a dur a terme aquest projecte, per una banda es realitzarà el seguiment de dos casos en profunditat i, de l’altra, es seguiran en menor freqüència altres casos per a poder copsar vivencialment problemes i maneres de fer diferents dels professionals que hi ha al centre. L’objectiu és poder relacionar els conflictes que trobem al centre amb els fonaments teòrics que s’han desenvolupat anteriorment amb els estudis, de manera que els coneixements adquirits prenguin forma a nivell pràctic. En aquests seguiments, comptaré amb el suport d’una psicòloga i d’una logopeda les quals, al seu torn, participaran plenament en el present projecte mitjançant el tractament dels casos i l’intercanvi d’opinions.
Aquest projecte, tal i com el seu títol indica, pretén fer incís en cadascuna de les fases que composen una intervenció psicopedagògica, des del moment en què es dóna a conèixer el cas i ens arriba a les postres mans, fins que arribem a una conclusió pràctica. Però paral·lelament a aquest anàlisis, vull incidir en l’autoavaluació dels professionals: com reflexionen sobre la tasca que estan duen a terme? A partir de quins indicadors decideixen modificar el seu pla de treball?
Amb tot, durant el seguiment dels casos assignats treballaré per una banda, en el coneixement i la recerca d’informació respecte els problemes dels infants i, de l’altra, en l’anàlisi del procés seguit durant l’assessorament per part del professional.
El pla de treball es divideix en tres fases ben diferenciades:
- Coneixement del cas.
- Seguiment i aprofundiment.
- Intervenció.
Endavant!
El teu treball en general és interessant però crec que hauries d'exposar la informació d'una manera més sistematitzada situant quins objectius hi ha previstos per a cada alumne a nivell general, quins objectius a nivell específic d ela sessió, quin és el teu paper (veig que normalment d'observadora). Si és aquest el paper hauries de pensar en alguna graella o fitxa que t'ajudès a recollir informació del que observes del nen/a i desprès fer un buidat d'aquesta informació de tal manera que et doni pistes per avançar en la intervenció.
ResponderEliminar