miércoles, 27 de octubre de 2010

Quim: sessions 1 i 2

Quim - Sessió 1 (Fase 1)

Per qüestions de disponibilitat només el podré veure durant una sessió setmanal en comptes de les dues que es van proposar inicialment. Totes les sessions (d’ell i dels altres) són de tres quarts d’hora i es realitzen al centre de Sant Feliu de Guíxols.

Data: 19-10-10

Participants: Quim, Ariadna (psicòloga) i jo.

Descripció del treball realitzat: En aquesta sessió, la psicòloga ha continuat passant-li la prova de Kaufman. En ser la primera sessió hem acordat que jo, després de la presentació, hem quedés a l’aula però no asseguda a la mateixa taula que ells, ja que no volem influir en el seu comportament i, per tant, en els resultats que s’obtinguin. La professional segueix un treball basat en el psicoanàlisis. Arribat el moment en que l’infant no pot concentrar més l’atenció en l’activitat, aquest pot fer jocs i serà ell mateix qui escollirà els que vol utilitzar (partir dels desitjos del nen per a treballar).

L’objectiu d’aquesta sessió és, doncs, avançar en la realització de la prova de Kaufman per tal de realitzar i completar el seu diagnòstic.

Recursos: prova de Kaufman i jocs. La mateixa psicòloga comenta que haurà de valorar la fiabilitat dels resultats ja que costa poder realitzar-la degut a la dificultat del nen per mantenir l’atenció gaire estona.

Observacions: Personalment estic contenta, ja que malgrat que en Quim no m’ha dit res quan ens han presentat, tampoc he interferit (apreciablement) en la seva conducta. Aquest era un aspecte que em preocupava molt en tots els casos. Com a anècdota, m’ha sobtat que en Quim, que venia tot content cap a l’aula, ha marxat a l’altra punta d’aquesta quan l’Ariadna li ha dit que jo també estaria allà.


QUIM – Sessió 2 (Fase 1)

Data: 26-10-10

Participants: Quim, Ariadna (psicòloga) i jo.

Descripció del treball realitzat: En aquesta sessió, la psicòloga ha continuat passant la prova de Kaufman. Ell estava força neguitós (li ha costat molt centrar-se en la prova), de manera que s’ha pogut realitzar de manera intermitent, amb moltes parades. En acabar la part de la prova que tocava avui, s’ha posat a jugar amb el tangram. L’Ariadna li ha preguntat si jo, que fins aleshores em mantenia al marge com l’altre dia, podia jugar i ell ha dit que sí. Acceptant-me al joc m’ha demostrat que la seva confiança envers la meva presència avança favorablement. A banda de les poques paraules que hem intercanviat, voldria destacar que el contacte visual ha estat molt més nombrós, fins i tot m’ha somrigut. Tot un avenç des de l’última sessió!

Els objectius i els recursos són exactament els mateixos que en la sessió anterior, tan sols difereix el joc emprat (aquesta sessió un joc de taula).

Amb tot, estic molt satisfeta d’aquesta sessió, principalment per la millora de la relació am el nen.

1 comentario:

  1. No has presentat els nens ni les dificultats o nee que tenen. Tampoc queda clar quina és la prova de Kaufman.

    ResponderEliminar